ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA (ePUAP)
Podmioty realizujące zadania publiczne zobowiązane są posiadać elektroniczną skrzynkę podawczą.
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP).
UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
W celu dostarczenia do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 23 w Warszawie dokumentu elektronicznego, należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP.
Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP użytkownik może złożyć wniosek elektronicznie m.in. do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 23 w Warszawie.
W tym celu należy wpisać adres interesującej nas instytucji:
Wybieramy rodzaj składanego pisma, wpisujemy jego tytuł i treść. Możemy także załączyć dodatkowe dokumenty elektroniczne o maksymalnym rozmiarze do 5 MB, a następnie klikamy „Dalej”:
Kolejny krok to podsumowanie składanego wniosku:
Po przeanalizowaniu treści sporządzonego dokumentu klikamy „Podpisz” i w ten sposób złożony został wniosek!
Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.
Odnośnie spraw załatwianych w trybie postępowania administracyjnego konieczne jest podanie imienia, nazwiska, adresu osoby wnoszącej pismo oraz jej podpisu. Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP.