DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 23 w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony poradni – ppp23.waw.pl

Data publikacji strony internetowej: 2016.04.04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020.09.03.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Nie wszystkie elementy strony mają prawidłowo zdefiniowany kod strony pod względem list. Może to stanowić problem z prawidłowym odczytywaniem list znajdujących się na stronie.
  • Nie wszystkie tabele prezentujące dane mają poprawnie zdefiniowane nagłówki połączone z danymi. Może to powodować utrudnienie w zrozumieniu kontekstu danych w komórkach. Nie powoduje to jednak braku w dostępności tych danych.
  • Na stronie znajdują się puste linki spowodowane jest to użyciem specjalnego przycisku powrotu do góry. Występuje na większości badanych podstron.
  • Na niektórych stronach pomniejszonych do szerokości 320px i 256px pojawia się pasek. Nie zmniejsza to jednak w znacznym stopniu czytelności strony.
  • Po dezaktywacji stylów na niektórych stronach zbyt duże zdjęcia utrudniają przeglądanie treści.
  • W kodzie strony pojawiają się błędy walidacyjne, nie powodują one jednak problemu z wyświetlaniem oraz zrozumieniem przedstawionych danych.
  • Nie każda strona ma poprawną deklaracje języka tyczy się to otwieranych plików PDF oraz mapy strony.
  • Nie na każdej stronie występuje nagłówek h1.
  • Nie na każdej stronie zostały użyte prawidłowo nagłówki. Może to stanowić problem przy przeglądaniu treści strony i ważności danej treści dla odbiorcy.
  • W kodzie HTML strony znajdują się elementy służące prezentacji jednak nie zaburzają one sposobu wyświetlania oraz zrozumieniem prezentowanych danych.
  • Na stronie nie wszystkie ramki mają tytuły. Może to powodować problem ze zrozumieniem zawartości ramki, jednak nie powoduje braku dostępności.
  • Nie we wszystkich przypadkach został równocześnie zdefiniowany kolor tła oraz kolor elementu.
  • Nie we wszystkich przypadkach elementy kodu HTML zostały użyte w sposób prawidłowy.
  • Cytaty nie są prawidłowo oznaczane w kodzie HTML.
  • Strona nie ma funkcjonalności zastąpienia gestu złożonego na ekranie gestem prostym. Może to stanowić problem w przypadku obsługi ekranów dotykowych.
  • Brak możliwości anulowania działania przed podniesieniem palca z ekranu lub zwolnieniem klawisza myszy. Może to stanowić problem w prawidłowym poruszaniu się po stronie.
  • Filmy nie posiadają transkrypcji tekstowej/audiodeskrypcji.
  • Nie wszystkie dokumenty zamieszczane na stronie jako pliki w formacie DOC lub PDF zostały przygotowane z użyciem stylów.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020.09.18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz firmę zewnętrzną.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych:

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

​Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Łęczycka, adres mailowy ppp23@edu.um.warszawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 760 03 87. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl

​DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA BUDYNKU

 

DOJAZD DO SIEDZIBY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 23 W WARSZAWIE

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 23 przy ulicy 1 Praskiego Pułku WP 8 znajduje się w dzielnicy Wesoła, w odległości około 18 km od centrum Warszawy.

Przejście dla pieszych przy ulicy 1 Praskiego Pułku WP nie posiadają sygnalizacji świetlnej, pętli indukcyjnych i sygnalizacji dźwiękowych. Na trasie do wejścia do budynku nie występują  przeszkody.
W odległości  ok. 160 metrów od wejścia głównego do placówki znajduje się przystanek PKP Wesoła-01 oraz przystanek ZTM – pętla linia 198 Głowackiego.
Przy ul. Armii Krajowej ok. 230 m. od wejścia głównego znajduje się przystanek linii autobusowej 514, 173 Armii Krajowej 01.
W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na przeciwko Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, przed wejściem do budynku Poczty 1 Praskiego Pułku nr 9.

Brak w okolicy postoju taksówek.

DOSTĘPNOŚĆ PARKINGU

Przed posesją znajduje się parking ogólnodostępny, w odległości ok. 12 metrów od drzwi wejściowych. Dla osób niepełnosprawnych istnieje możliwość wjazdu samochodem przed wejście do budynku.

DOSTĘPNOŚĆ WEJŚCIA

Wejście do budynku znajduje się od strony ul. 1 Praskiego Pułku WP. Przy furtce umieszczony jest domofon. Do wejścia budynku prowadzi chodnik z podjazdem dla wózków, bez barier i schodów. Wejście jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Drzwi wejściowe jednoskrzydłowe  o szerokości 90 cm.
W Poradni znajdują się 2 poziomy dostępne dla klientów: parter i piętro. W budynku nie ma windy.
Parter dostosowany jest w pełni dla osób poruszających się na wózkach. Korytarz na parterze jest szeroki, pełni funkcje poczekalni, co nie stanowi bariery dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Schody wewnątrz budynku są szerokie, zabezpieczone poręczą. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

DOSTĘPNOŚĆ POMIESZCZEŃ

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, przy wejściu głównym. Toaleta jest przestronna przystosowana dla osób niepełnosprawnych i dla dzieci oraz wyposażona w przewijak i niezbędne akcesoria dla niemowląt.
Sekretariat Poradni znajduje się na parterze budynku, po prawej stronie, na końcu korytarza. Drzwi są szerokie, ok. 90 cm, co pozwala na dostęp osób poruszających się na wózku.
Na parterze znajdują się gabinety i sale do zajęć, które są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózku inwalidzkim. Gabinet dyrektora znajduje się na parterze i jest dostosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

OBSŁUGA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH / SŁABOSŁYSZĄCYCH ORAZ NIEWIDOMYCH / NIEDOWIDZĄCYCH I Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących poprzez korzystanie z tłumacza w języku migowym online. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. W sekretariacie jest możliwość skorzystania z tabletu, w celu skorzystania z tłumacza języka migowego.
Przy wejściu znajduje się informacja o prawie wstępu z psem asystującym z potwierdzonym certyfikatem wydanym na podstawie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz.U. 2010 nr 64 poz. 399).