Oferta dla Rodziców
na rok szkolny 2020/2021
Konsultacje
Specjaliści:
G. Baron – psycholog, psychoterapeuta
A. Pietruczyk-Nowocień – psycholog, psychoterapeuta
J. Foksa – pedagog, psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska – psycholog
A. Płaczkiewicz – psycholog, psychoterapeuta
A. Jabłkowska – psycholog
D. Zientak – psycholog
A. Wielgosz – psycholog
T. Wnuk – psycholog
Specjaliści:
K. Podgórska – pedagog
A. Szmytkowska – pedagog, terapeuta SI
M. Rutkowska – pedagog, doradca zawodowy
M. Łuszkiewicz – pedagog
Specjaliści:
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy
M. Rutkowska - pedagog, doradca zawodowy
Terapia
To rozmowa, podczas której rodzice mogą zdobyć nową wiedzę.
Indywidualna konsultacja jest okazją do przyjrzenia się relacjom między rodzicem i dzieckiem, zastanowieniem się nad przyczynami danej sytuacji i poszukaniem wspierających form komunikacji w rodzinie.
Czego można się dowiedzieć?
Między innymi można uzyskać podpowiedź, jak znaleźć sposób na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dzieckiem. Może też podreperować swój warsztat rodzicielski oraz zdobyć nowe umiejętności związane z wychowaniem dziecka.
Specjaliści:
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
J. Foksa - pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
Ilość planowanych spotkań:
Ustalane indywidualnie.
Częstotliwość spotkań:
Raz na dwa-trzy tygodnie.
Czas trwania spotkania:
1,5 godziny.
Prowadzący:
G. Baron – psycholog, psychoterapeuta
J. Goska – psycholog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
J. Foksa - pedagog, psychoterapeuta
Interwencja kryzysowa jest formą pomocy psychologicznej o charakterze doraźnym, krótkoterminowym. Przeznaczona jest dla osób przeżywających trudne sytuacje życiowe np.: utrata bliskiej osoby czy udział w wypadku. Zwykle po jednym lub kilku spotkaniach psycholog wspólnie z konkretną osobą decydują, czy otrzymane wsparcie jest wystarczające lub gdzie szukać pomocy dalej.
Jak się tam dostać?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Specjaliści:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
Zajęcia grupowe
W związku z pandemią wirusa COVID-19, zajęcia grupowe zaplanowane na II semestr roku szkolnego 2019/2020 zostały odwołane. W nadchodzącym roku szkolnym 2020/2021 w pierwszej kolejności będą kontynuowane grupy, które zawiązały się przed marcem 2020 r. Zajęcia grupowe będą realizowane, o ile sytuacja epidemiczna na to pozwoli.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to warsztat dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami.
Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Ucząc umiejętności otwartego porozumiewania się w rodzinie program jednocześnie przyczynia się do budowania silnej więzi między rodzicami a dziećmi, co (zgodnie z wynikami badań J. D. Hawkinsa) sprawia, że jest on także programem profilaktycznym.
Program oparty jest na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina).
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu.
Tematyka zajęć:
Budowanie relacji dorosły – dziecko, a w tym:
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć
- aktywne, wspierające słuchanie
- motywowanie dziecka do współdziałania
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
Ilość planowanych spotkań:
10 spotkań.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania spotkania:
4 godziny dydaktyczne.
Liczebność grupy:
Do 14 osób.
Jak się dostać na te zajęcia?
Wymagany zapis telefoniczny lub osobiście w sekretariacie Poradni. Nabór trwa cały rok.
Prowadzący:
J. Goska – psycholog, psychoterapeuta
D. Zientak – psycholog
H. Furtak – psycholog
B. Choińska-Godlewska – psycholog
A. Płaczkiewicz – psycholog, psychoterapeuta
M. Postuła – pedagog, doradca zawodowy
P. Łodyga – pedagog
J. Foksa – pedagog, psychoterapeuta
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
– Nie powinno się opuszczać zajęć. Maksymalnie dwa, ale nie następujące po sobie.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
– Nie można.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
– Nie ma wymagań.
Jak długo przed ruszeniem zajęć prowadzący skontaktują się ze mną?
– 2 tygodnie wcześniej.
Adresaci:
Zajęcia przeznaczone są dla rodziców dzieci w wieku 0-6 lat, chcących poszerzać swoje kompetencje wychowawcze.
Cele zajęć:
- lepsze rozpoznawanie motywów swoich działań
- nabycie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i ich kontroli w sytuacjach trudnych
- pogłębienie wiedzy na temat konsekwencji stosowania niekonstruktywnych metod wychowawczych
- poszerzanie swoich umiejętności wychowawczych
- poznanie i możliwość ćwiczenia nowych, bardziej sprzyjających dziecku wzorców zachowań
Ilość planowanych spotkań:
3 spotkania.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania spotkania:
4 godziny.
Liczebność grupy:
Do 14 osób.
Jak się dostać na te zajęcia?
Wymagany zapis telefoniczny lub osobiście w sekretariacie Poradni. Nabór trwa cały rok.
Prowadzący:
J. Goska - psycholog, psychoterapeuta
H. Furtak – psycholog
B. Choińska-Godlewska - psycholog
A. Wielgosz - psycholog
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
– Żadnych.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
– Nie.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
– Nic.
Jak długo przed ruszeniem zajęć prowadzący skontaktują się ze mną?
– 2 tygodnie.
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z Zespołem Aspergera to spotkania, na których dzielimy się doświadczeniami, wspieramy w problemach, wymieniamy informacjami. Spotkania odbywają się raz w miesiącu. Przed dołączeniem do grupy należy umówić się na konsultację z jedną z prowadzących.
Specjaliści:
D. Zientak – psycholog
A. Wielgosz – psycholog
Grupa na Facebook'u dla rodziców dzieci z zespołem Aspergera