OFERTA NA ROK SZKOLNY 2024/2025
DLA DZIECI W WIEKU SZKOLNYM (7-12 LAT)
Diagnoza
Jak wygląda badanie?
Zwykle są to dwa spotkania: z psychologiem i pedagogiem. Takie spotkanie specjalista rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem, dotyczącą zgłaszanych trudności oraz określeniem jego oczekiwań od Poradni. Jeśli jest to pierwsze badanie niezbędne jest wówczas przeprowadzenie przez specjalistę wywiadu dotyczącego sytuacji przedszkolnej, zdrowotnej i rodzinnej dziecka w celu uzyskania informacji o jego rozwoju oraz wypełnienie wniosku o przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych. Po tych czynnościach następuje badanie dziecka. Jest to szereg prób sprawdzających umiejętności dziecka w oparciu o wystandaryzowane testy. Dziecko w żaden sposób nie musi się do nich wcześniej przygotowywać. Badanie przeprowadza się bez obecności rodzica. Po zakończeniu działań diagnostycznych specjalista może orientacyjnie omówić wyniki badań. Czas trwania diagnozy zarówno psychologicznej, jak i pedagogicznej szacuje się na 2-2,5 godziny każde.
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar), złego samopoczucia w dniu badania lub tego dnia przebytych szczepień, prosimy o przełożenie wizyty. Ponadto istotnym jest, aby rodzic przekazał wcześniej dziecku cel wizyty w Poradni. Specjalista z Poradni nie jest osobą, która powinna pierwsza informować dziecko o tym, co jest powodem spotkania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: "Jak przygotować dziecko do wizyty w Poradni? Poradnik dla Rodzica"
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to warto mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego oraz wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka. Jeśli dziecko było badane wcześniej w innej poradni, należy złożyć w niej wniosek o przekazanie dokumentacji dziecka do aktualnej poradni rejonowej. Dodatkowo jeśli dziecko ma zalecone noszenie okularów, to powinno je posiadać w czasie badania. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok, jednak badanie pod kątem oceny gotowości szkolnej wykonuje się najwcześniej od maja roku kalendarzowego, w którym dziecko planowo powinno rozpocząć naukę w klasie I.
Kiedy Poradnia wydaje opinię?
Aby Poradnia mogła wydać opinię psychologiczno-pedagogiczną niezbędne jest złożenie odpowiednich wniosków, posiadanie aktualnych wyników badań psychologicznych, pedagogicznych oraz innych specjalistycznych wskazanych przez osoby badające. Po ich dostarczeniu Poradnia w ciągu 30 dni wydaje taki dokument.
Specjaliści:
P. Bargar - psycholog
B. Choińska-Godlewska - psycholog
M. Chorzela - psycholog
J. Kordy - psycholog
A. Kubas - pedagog
E. Ler-Molska - pedagog, logopeda
P. Łodyga - pedagog
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, Provider Neuroflow
J. Sław-Eliasz - psycholog, terapeuta SI
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
T. Wnuk - psycholog
D. Zientak - psycholog
Jak wygląda badanie?
Spotkanie diagnostyczne psycholog rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem, dotyczącą zgłaszanych trudności oraz określeniem oczekiwań od Poradni.
Jeśli jest to pierwsze badanie dziecka w Poradni, niezbędne jest wówczas przeprowadzenie przez psychologa wywiadu dotyczącego sytuacji szkolnej, zdrowotnej i rodzinnej dziecka, w celu uzyskania informacji o jego rozwoju oraz wypełnienie wniosku o przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych.
W przypadku kolejnego badania psychologicznego pod kątem trudności szkolnych (typu dyslektycznego; po wcześniejszym okresie terapii), rodzic zgłasza się od razu z dzieckiem. W zależności od zgłaszanych problemów postępowanie jest następujące:
W przypadku badania pod kątem trudności szkolnych diagnoza dziecka trwa około dwie godziny zegarowe. Do diagnozy wykorzystywane są wystandaryzowane testy psychologiczne, do których dziecko nie musi się w żaden sposób przygotowywać. Proces diagnostyczny zakończony jest omówieniem wyników badań z rodzicem i dzieckiem, na którym psycholog przekazuje uzyskane wyniki i proponuje najkorzystniejsze formy dalszych działań (np. badania lekarskie, rozpoczęcie terapii).
W przypadku diagnozy trudności emocjonalnych i/lub wychowawczych diagnosta indywidualnie ustala ilość oraz długość spotkań. Diagnoza przeprowadzana jest bez obecności rodzica. Na omówienie wyników badań rodzic umawia się bez dziecka. Podczas tego spotkania psycholog przekazuje uzyskane wyniki i proponuje najkorzystniejsze formy dalszych działań (np. badania lekarskie, rozpoczęcie terapii, konsultacja psychiatryczna, udział rodziców w treningu umiejętności wychowawczych).
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar) lub złego samopoczucia w dniu badania, prosimy o przełożenie wizyty. Ponadto istotnym jest, aby rodzic przekazał wcześniej dziecku cel wizyty w Poradni. Specjalista z Poradni nie jest osobą, która powinna pierwsza informować dziecko o tym, co jest powodem spotkania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: "Jak przygotować dziecko do wizyty w Poradni? Poradnik dla Rodzica"
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to warto mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego. Warto zabrać wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka oraz pisemną informację nt. funkcjonowania ucznia w szkole (po uprzednim zgłoszeniu takiej prośby wychowawcy klasy; Wzór informacji szkoły o uczniu (doc; 43 KB; PL)). Jeśli dziecko było badane wcześniej w innej poradni publicznej, należy złożyć w niej wniosek o przekazanie dokumentacji dziecka do aktualnej poradni rejonowej. Jeśli dziecko ma zalecone noszenie okularów, to powinno je posiadać w czasie badania. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Kiedy Poradnia wydaje opinię?
Aby Poradnia mogła wydać opinię psychologiczno-pedagogiczną niezbędne jest złożenie odpowiednich wniosków, posiadanie aktualnych wyników badań psychologicznych, pedagogicznych oraz innych specjalistycznych, wskazanych przez osoby badające. Po ich dostarczeniu Poradnia w ciągu 30 dni wydaje taki dokument.
Specjaliści:
P. Bargar - psycholog
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
K. Gola - psycholog
A. Jabłkowska - psycholog
J. Kordy - psycholog
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
T. Wnuk - psycholog
D. Zientak - psycholog
Jak wygląda badanie?
Zwykle takie spotkanie specjalista rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem, dotyczącą zgłaszanych trudności oraz określeniem jego oczekiwań od Poradni. Jeśli jest to pierwsze badanie niezbędne jest wówczas przeprowadzenie przez pedagoga wywiadu dotyczącego sytuacji szkolnej, zdrowotnej i rodzinnej dziecka, w celu uzyskania informacji o jego rozwoju oraz wypełnienie wniosku o przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych. Po tych czynnościach następuje badanie. Jest to szereg prób sprawdzających umiejętności dziecka, dobieranych w zależności od zgłaszanego problemu w oparciu o wystandaryzowane testy. Dziecko w żaden sposób nie musi się do nich wcześniej przygotowywać. Badanie przeprowadza się bez obecności rodzica. Po zakończeniu działań diagnostycznych specjalista może orientacyjnie omówić wyniki badań. Zwykle diagnoza pedagogiczna zamyka się w jednym spotkaniu, które szacuje się na około 2-2,5 godziny.
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar) lub złego samopoczucia w dniu badania, prosimy o przełożenie wizyty. Ponadto istotnym jest, aby rodzic przekazał wcześniej dziecku cel wizyty w Poradni. Specjalista z Poradni nie jest osobą, która powinna pierwsza informować dziecko o tym, co jest powodem spotkania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: "Jak przygotować dziecko do wizyty w Poradni? Poradnik dla Rodzica"
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to warto mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego. Warto także zabrać zeszyty szkolne, aby diagnosta mógł przeanalizować pracę dziecka na lekcjach. Na diagnozę należy zabrać wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka oraz pisemną informację nt. funkcjonowania ucznia w szkole (po uprzednim zgłoszeniu takiej prośby wychowawcy klasy; Wzór informacji szkoły o uczniu (doc; 43 KB; PL)). Jeśli dziecko było badane wcześniej w innej poradni, należy złożyć w niej wniosek o przekazanie dokumentacji dziecka do aktualnej poradni rejonowej. Jeśli dziecko ma zalecone noszenie okularów, to powinno je posiadać w czasie badania. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Kiedy Poradnia wydaje opinię?
Aby Poradnia mogła wydać opinię psychologiczno-pedagogiczną, niezbędne jest złożenie odpowiednich wniosków, posiadanie aktualnych wyników badań psychologicznych, pedagogicznych oraz innych specjalistycznych, wskazanych przez osoby badające. Po ich dostarczeniu Poradnia w ciągu 30 dni wydaje taki dokument.
Specjaliści:
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
A. Kubas - pedagog
E. Ler-Molska - pedagog, logopeda
P. Łodyga - pedagog
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, Provider Neuroflow
M. Rutkowska - pedagog, doradca zawodowy
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
Jak wygląda badanie?
Zwykle są to dwa spotkania: z psychologiem i pedagogiem. Takie spotkanie specjalista rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem, dotyczącą określeniem jego oczekiwań od Poradni. Jeśli jest to pierwsze badanie niezbędne jest wówczas przeprowadzenie przez specjalistę wywiadu dotyczącego sytuacji szkolnej, zdrowotnej i rodzinnej dziecka, w celu uzyskania informacji o jego rozwoju oraz wypełnienie wniosku o przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych. Po tych czynnościach następuje badanie. Jest to szereg prób sprawdzających umiejętności dziecka w oparciu o wystandaryzowane testy. Dziecko w żaden sposób nie musi się do nich wcześniej przygotowywać. Badanie przeprowadza się bez obecności rodzica. Po zakończeniu działań diagnostycznych specjalista może orientacyjnie omówić wyniki. Czas trwania diagnozy zarówno psychologicznej, jak i pedagogicznej szacuje się na 2-2,5 godziny.
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar) lub złego samopoczucia w dniu badania, prosimy o przełożenie wizyty. Ponadto istotnym jest, aby rodzic przekazał wcześniej dziecku cel wizyty w Poradni. Specjalista z Poradni nie jest osobą, która powinna pierwsza informować dziecko o tym, co jest powodem spotkania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: "Jak przygotować dziecko do wizyty w Poradni? Poradnik dla Rodzica"
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to warto mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego. Warto także zabrać zeszyty szkolne, aby diagnosta mógł przeanalizować pracę dziecka na lekcjach. Na diagnozę należy zabrać wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka oraz pisemną informację nt. funkcjonowania ucznia w szkole (po uprzednim zgłoszeniu takiej prośby wychowawcy klasy; Wzór informacji szkoły o uczniu (doc; 43 KB; PL)). Jeśli dziecko było badane wcześniej w innej poradni, należy złożyć w niej wniosek o przekazanie dokumentacji dziecka do aktualnej poradni rejonowej. Jeśli dziecko ma zalecone noszenie okularów, to powinno je posiadać w czasie badania. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Kiedy Poradnia wydaje opinię?
Aby Poradnia mogła wydać opinię psychologiczno-pedagogiczną, niezbędne jest złożenie odpowiednich wniosków, posiadanie aktualnych wyników badań psychologicznych, pedagogicznych oraz innych specjalistycznych, wskazanych przez osoby badające. Po ich dostarczeniu Poradnia w ciągu 30 dni wydaje taki dokument.
Specjaliści:
P. Bargar - psycholog
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
K. Gola - psycholog
A. Jabłkowska - psycholog
J. Kordy - psycholog
A. Kubas - pedagog
P. Łodyga - pedagog
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, Provider Neuroflow
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
D. Zientak - psycholog
Jak wygląda spotkanie?
Pierwsze spotkanie diagnostyczne logopeda rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem dotyczącą zgłaszanych trudności oraz określeniem jego oczekiwań od Poradni. Jeśli jest to pierwsze badanie niezbędne jest wówczas przeprowadzenie przez logopedę wywiadu dotyczącego sytuacji przedszkolnej/szkolnej, zdrowotnej i rodzinnej dziecka w celu uzyskania informacji o jego rozwoju oraz wypełnienie wniosku o przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych. Następnym krokiem jest diagnoza dziecka. Po pierwszym spotkaniu stawiana jest wstępna diagnoza logopedyczna. W uzasadnionych przypadkach konieczne są dodatkowe badania lub konsultacje np. audiologiczne, neurologiczne, psychologiczne. Wyniki tych konsultacji omawiane są na kolejnym spotkaniu. Proces diagnostyczny zakończony jest omówieniem wyników badań z rodzicem i dzieckiem, na którym logopeda przekazuje uzyskane wyniki i proponuje najkorzystniejsze formy dalszych działań (np. rozpoczęcie terapii, zajęcia grupowe). Jeśli rodzic potrzebuje dokument w postaci opinii logopedycznej, wówczas niezbędne jest wypełnienie wniosku o jej wydanie. Diagnoza logopedyczna zajmuje zwykle dwa spotkania po 30 min lub jedno trwające 60 min.
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar) prosimy o przełożenie wizyty.
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to należy mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego. Trzeba także zabrać wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka. Jeśli dziecko było badane w innej poradni, należy złożyć w niej wniosek o przekazanie dokumentacji dziecka do aktualnej poradni rejonowej. Jeśli dziecko ma zalecone noszenie okularów, aparatów słuchowych lub ortodontycznych to powinno je posiadać w czasie badania. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Kiedy Poradnia wydaje opinię?
Aby Poradnia mogła wydać opinię logopedyczną niezbędne jest złożenie odpowiednich wniosków oraz posiadanie aktualnych wyników badań logopedycznych oraz innych specjalistycznych wskazanych przez osobę badającą. Po ich dostarczeniu Poradnia w ciągu 30 dni wydaje taki dokument.
Specjaliści:
I. Michalec - surdologopeda, Provider Neuroflow
J. Matuszewska - neurologopeda
Jak wygląda takie spotkanie?
Spotkanie diagnostyczne terapeuta rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem dotyczącą okresu niemowlęctwa, sytuacji zdrowotnej dziecka, zachowania w domu i przedszkolu/szkole oraz niepokojących zachowań. Następnym krokiem jest diagnoza dziecka. Ilość spotkań i ich długość ustalane są indywidualnie na podstawie predyspozycji dziecka. Diagnoza przeprowadzana jest bez obecności rodzica. Proces diagnostyczny zakończony jest wystawieniem dokumentu zawierającego wyniki badań oraz wskazówki do dalszych działań (np. badania lekarskie, rozpoczęcie terapii, inne konsultacje specjalistyczne).
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar) prosimy o przełożenie wizyty. Istotnym jest, aby rodzic przekazał wcześniej dziecku cel wizyty. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: "Jak przygotować dziecko do wizyty w Poradni? Poradnik dla Rodzica"
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to warto mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego. Warto także zabrać wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Obecnie nie prowadzimy zapisów. Alternatywą dla tego rodzaju diagnozy jest diagnoza neuromotoryczna INPP (dla dzieci od 6 r.ż.).
Specjaliści:
K. Pasieczna - fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta SI
M. Pruszkowska - pedagog, fizjoterapeuta, terapeuta SI
J. Sław-Eliasz - psycholog, terapeuta SI
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
A. Zając-Karólska - pedagog, terapeuta SI
Opóźnienie neuromotoryczne (według definicji przyjętej przez INPP) jest to przedłużające się nagromadzenie odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz brak lub występowanie niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół lat.
Występowanie odruchów pierwotnych lub brak posturalnych podczas kluczowych etapów rozwoju, stanowi wiarygodny wskaźnik dojrzałości ośrodkowego układu nerwowego. Nieprawidłowe odruchy mogą być jedną z przyczyn specyficznych trudności w nauce (Florentino 1970, Goddard 1994/96, Wilkinson 1994, Goddard-Blythe 1998) oraz niedojrzałego zachowania.
Podczas diagnozy neuromotorycznej uwagę diagnostyczną kieruje się na równowagę i koordynację ruchową oraz dojrzałość odruchów pierwotnych i posturalnych. Jeżeli odruchy pierwotne pozostają niewygaszone w układzie nerwowym wówczas wpływają na trudności w zakresie uczenia się (dzieci mają nieprawidłowy chwyt, trudności z wysiedzeniem bez ruchu, trudności z czytaniem i popełniają liczne błędy podczas przepisywania z tablicy, mogą charakteryzować się niedojrzałością społeczną.
Diagnoza neuromotoryczna skupia się na miękkich odruchach neurologicznych i motoryce. Ich dojrzałość jest fundamentem sukcesu w nauce.
Program skierowany jest do dzieci od 6 roku życia i młodzieży z:
- dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyspraksją;
- zaburzeniami koncentracji – nadpobudliwością, w tym ADHD;
- zaburzeniami koordynacji;
- trudnościami w czytaniu i pisaniu;
- dysfunkcjami ruchowymi i percepcyjnymi;
- zespołem Aspergera;
- obniżoną sprawnością percepcji wzrokowej i słuchowej;
- opóźnionym rozwojem mowy;
- nadwrażliwością emocjonalną;
- podwyższonym działaniem stresu (przetrwały odruch Moro);
- nieśmiałych;
- z trudnościami w trzymaniu moczu (odruch Galant).
Jak wygląda takie spotkanie?
Pierwsze spotkanie diagnostyczne terapeuta rozpoczyna rozmową (tzw. wywiadem) z rodzicem dotyczącą zgłaszanych trudności oraz określeniem jego oczekiwań od Poradni. Wywiad dotyczy okresu niemowlęctwa, sytuacji zdrowotnej dziecka, zachowania w domu i przedszkolu/szkole oraz niepokojących zachowań. Następnym krokiem jest diagnoza dziecka. Taka diagnoza trwa około półtorej godziny zegarowej. Do diagnozy wykorzystywana jest Bateria testów neuromotorycznych INPP wg B. Blythe, S. Goddard-Blythe. Rediagnoza trwa około 60 minut.
Diagnoza przeprowadzana jest bez obecności rodzica. Proces diagnostyczny zakończony jest wystawieniem opinii zawierającej wyniki badań oraz wskazówki do dalszych działań (np. badania lekarskie, rozpoczęcie terapii, konsultacja: psychologiczna, pedagogiczna, ortoptyczna, fizjoterapeutyczna, udział w innych formach terapii (np. Trening Umiejętności Społecznych, Zajęcia Ruchu Rozwijającego, Terapia Ręki itp.)
WAŻNE!
Podczas badania potrzebujemy ocenić możliwości dziecka, dlatego też zapraszamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby (m.in. katar) prosimy o przełożenie wizyty. Istotnym jest, aby rodzic przekazał wcześniej dziecku cel wizyty. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: "Jak przygotować dziecko do wizyty w Poradni? Poradnik dla Rodzica"
Czy coś na takie spotkanie muszę przynieść?
Jeśli jest to pierwsze badanie, to warto mieć ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aby móc uzupełnić dane z okresu okołoporodowego. Warto także zabrać wszystkie istotne zaświadczenia np. lekarskie i ewentualnie wcześniejsze diagnozy dziecka. Nie zaleca się, aby na wywiady przyprowadzać młodsze rodzeństwo.
Jak się dostać na takie badanie?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Specjaliści:
A. Sekulska - pedagog specjalny, terapeuta INPP
Rodzice i nauczyciele często obserwują dzieci, które w ich ocenie zachowują się tak, jakby miały problemy ze słyszeniem. Podstawowe badania często nie wykrywają żadnych deficytów słuchu, a mimo to dzieci mają trudności z koncentracją uwagi słuchowej i rozumieniem tego co się do nich mówi, szczególnie w hałasie. Jeżeli dziecko przejawia trudności:
- w koncentracji uwagi
- w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
- w rozumieniu mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
- w rozumieniu dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
- w różnicowaniu słów podobnie brzmiących
- w funkcjonowaniu w środowiskach z dużą ilością bodźców słuchowych albo nieakceptowanie pewnego typu bodźców słuchowych (nadwrażliwość słuchowa)
- prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
- często sprawia wrażenie nieobecnego
- chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
O powodach wyżej wymienionych trudności można poczytać w artykule: Zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci - przyczyny, symptomy, terapia
Pomocne Państwu będzie także wypełnienie ankiety: Czy moje dziecko ma APD?
DIAGNOZA
Ocenę przetwarzania słuchowego można wykonać wykorzystując jedną z wielu metod diagnostycznych (m.in. Tomatis, Johansen, Neuroflow). W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 23 wykonujemy diagnozy jedynie w oparciu o metodę Neuroflow, która umożliwia podjęcie terapii tą właśnie metodą.
Diagnoza APD z wykorzystaniem baterii testów Neuroflow ATS obejmuje:
- wywiad z rodzicem dziecka na podstawie kwestionariusza oceniającego funkcje słuchowe;
- badanie baterią testów Neuroflow, które oceniają: czas reakcji na bodźce słuchowe i wzrokowe, rozumienie mowy w szumie, uwagę słuchową, rozdzielność częstotliwościową, aspekt czasowy przetwarzania dźwięków, krótkotrwałą pamięć słuchową;
- raport z wynikami przeprowadzonych testów.
Diagnoza wstępna w Poradni i diagnozy kontrolne po każdym etapie treningu są bezpłatne. Po diagnozie provider może zaprezentować zainteresowanym rodzicom terapię demonstracyjną i udzielić informacji na jej temat. Decyzję o zakupie terapii podejmuje rodzic (cennik dostępny na stronie Neuroflow).
UWAGA!!! Przed diagnozą w Poradni należy wykonać badanie słuchu fizycznego - audiometr tonalny. Wyniki badań słuchu w dniu wizyty w Poradni nie mogą być starsze niż 1 miesiąc.
Specjaliści:
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, provider Neuroflow
I. Michalec - surdologopeda, provider Neuroflow
OPIS METODY
Platforma APD Medical, a w niej Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy (ATS) to nowoczesne narzędzia do diagnozy interaktywnego treningu wyższych funkcji słuchowych. U podstaw diagnozy i terapii APD (centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego) leży przekonanie, iż poprzez aktywne ćwiczenia można poprawić umiejętność efektywnego słyszenia, a co za tym idzie i uczenia się. Automatyzacja tych procesów spowoduje wydłużenie czasu koncentracji uwagi słuchowej, sprawniejsze przyswajanie wiedzy kanałem słuchowym, mniejsze zmęczenie w trakcie nauki, a w efekcie poprawę procesu komunikowania (w tym stymulację rozwoju mowy) i uczenia się dziecka.
Dzięki przeprowadzonej diagnozie można przygotować zindywidualizowany program terapii, zgodnie z podtypami klinicznymi zaburzeń przetwarzania słuchowego.
TERAPIA
Trening słuchowy Neuroflow jest treningiem czynnym - wymaga aktywności ze strony osoby poddawanej terapii oraz rodzica. Trening odbywa się 2-3 razy w tygodniu przez ok 2,5 miesiąca.
Konieczne do prowadzenia terapii są:
- komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do Internetu (Platformy APD-Medical) i stereofoniczne słuchawki wokółuszne. Sesja terapeutyczna odbywa się on-line i polega na rozwiązywaniu pakietu zadań wymagających koncentracji uwagi, zapamiętywania, różnicowania, rozumienia. W czasie sesji możliwe jest dostosowanie tempa do możliwości dziecka. Trudność ćwiczeń regulowana jest automatycznie, przy użyciu algorytmów adaptacyjnych (poziom trudności jest zmienny, rośnie zgodnie z osiąganymi wynikami).
Aktywny Trening Słuchowy metodą Neuroflow usprawnia:
- różnicowanie dźwięków mowy, naukę czytania i pisania, naukę języków obcych;
- utrzymanie uwagi na głosie nauczyciela szczególnie w szumie i hałasie;
- podzielność uwagi, gdy jednocześnie mówi kilka osób, lub gdy należy słuchać nauczyciela i jednocześnie robić notatki;
- wydłuża pamięć słuchową;
- rozwija mowę, prawidłową artykulację i melodię języka (prozodię).
Trening w efekcie skutkuje poprawą wyników w nauce, szczególnie w zakresie umiejętności czytania, pisania ze słuchu i uczenia się drogą słuchową.
Po zakończeniu terapii Neuroflow obserwowane są często u dziecka takie zmiany jak:
- poprawa pewności siebie
- wzrost samooceny
- obniżenie poziomu stresu przy wykonywaniu trudnych zadań
Ilość etapów potrzebnych do uzyskania poprawy funkcjonowania w sferze słuchowej i zmniejszenia nasilenia objawów CAPD zależy od zaleceń terapeuty oraz od indywidualnych postępów dziecka.
UWAGA! Na obecną chwilę Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 23 nie oferuje terapii w zakresie przetwarzania słuchowego.
Źródło: materiały szkoleniowe, ulotki, strona internetowa Neuroflow.pl
Terapia
Jak wyglądają spotkania?
Oferujemy dwa rodzaje spotkań. Pierwsze z nich to spotkania z rodzicem, mające na celu przekazanie wskazówek wychowawczych wspierających proces terapeutyczny oraz maksymalizowanie rezultatów terapii. Drugim rodzajem są spotkania z uczniem, odbywające się zwykle raz w tygodniu przez 45 minut. Tematyka spotkań ustalana jest w oparciu o indywidualny program terapii stworzony na podstawie wywiadu i/lub aktualnych badań psychologicznych. Zwykle po każdym spotkaniu możliwe jest uzyskanie informacji zwrotnej, dotyczącej współpracy na spotkaniu oraz przekazanie wskazówek do pracy w domu. Szczegóły dotyczące spotkań są ustalane z rodzicem w oparciu o podpisywany na pierwszym spotkaniu kontrakt. Czas trwania terapii ustalany jest indywidualnie.
WAŻNE!
Na zajęcia przyprowadzamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby lub braku możliwości przybycia prosimy o wcześniejsze odwołanie wizyty.
Jak się tam dostać?
Wskazaniem do prowadzenia terapii jest zalecenie wynikające z uprzedniej diagnozy oraz konsultacja specjalistyczna. Po podjęciu takiej decyzji przez specjalistę uczeń jest zapisywany na konkretny termin lub na listę osób oczekujących w sekretariacie.
Specjaliści:
P. Bargar - psycholog
Forma cyklicznej pomocy psychologicznej dla nastolatków przeżywających nieznaczne problemy psychiczne np.: niewielkie trudności z funkcjonowaniem w grupie rówieśników. Po wstępnej konsultacji z psychologiem i rozpoznaniu problemu psycholog wspólnie z uczniem zawierają kontrakt, czyli umawiają się na to, czego będą dotyczyć spotkania.
Czas trwania spotkania:
50 minut.
Częstotliwość spotkań:
Raz na dwa tygodnie.
Okres trwania spotkań:
Cztery miesiące.
Jak się tam dostać?
Wskazaniem do prowadzenia terapii jest zalecenie wynikające z uprzedniej diagnozy oraz konsultacja specjalistyczna. Po podjęciu takiej decyzji przez specjalistę uczeń jest zapisywany na konkretny termin lub na listę osób oczekujących w sekretariacie.
Specjaliści:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog - psychoterapeuta
Jak wyglądają spotkania?
Są to spotkania z uczniem zwykle raz w tygodniu trwające 45 minut. Tematyka spotkań jest ustalana w oparciu o indywidualny program terapii stworzony na podstawie aktualnych badań psychologiczno-pedagogicznych. Zwykle po każdym spotkaniu terapeutycznym uczeń otrzymuje do rozwiązania pracę domową utrwalającą materiał z zajęć. Szczegóły dotyczące spotkań są ustalane z rodzicem w oparciu o podpisywany na pierwszym spotkaniu kontrakt. Czas trwania terapii ustalany jest indywidualnie. Aby osiągnąć efekty wymagana jest systematyczna praca w domu w oparciu o wskazówki terapeuty.
WAŻNE!
Na zajęcia przyprowadzamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby lub braku możliwości przybycia prosimy o wcześniejsze odwołanie wizyty.
Jak się tam dostać?
Wskazaniem do prowadzenia terapii jest zalecenie wynikające z uprzedniej diagnozy oraz konsultacja specjalistyczna. Po podjęciu takiej decyzji przez specjalistę, uczeń jest zapisywany na listę osób oczekujących w sekretariacie. Pierwszeństwo do podjęcia terapii mają uczniowie nie objęci w szkole zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi.
Specjaliści:
A. Kubas - pedagog
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, provider Neuroflow
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
Jak wyglądają spotkania?
Są to spotkania z uczniem zwykle raz w tygodniu trwające 45 minut. Tematyka spotkań jest ustalana w oparciu o indywidualny program terapii stworzony na podstawie aktualnych badań psychologiczno-pedagogicznych. Zwykle po każdym spotkaniu terapeutycznym uczeń otrzymuje do rozwiązania pracę domową. Szczegóły dotyczące spotkań są ustalane z rodzicem w oparciu o podpisywany na pierwszym spotkaniu kontrakt. Czas trwania terapii ustalany jest indywidualnie. Aby osiągnąć efekty wymagana jest systematyczna praca w domu w oparciu o wskazówki terapeuty.
WAŻNE!
Na zajęcia przyprowadzamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby lub braku możliwości przybycia prosimy o wcześniejsze odwołanie wizyty. Trzy nieusprawiedliwione nieobecności powodują zakończenie terapii dziecka.
Jak się tam dostać?
Wskazaniem do prowadzenia terapii jest zalecenie wynikające z uprzedniej diagnozy oraz konsultacja specjalistyczna. Po podjęciu takiej decyzji przez specjalistę, uczeń jest zapisywany na listę osób oczekujących w sekretariacie. Pierwszeństwo do podjęcia terapii mają uczniowie nie objęci w szkole zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi.
Specjaliści:
P. Łodyga - pedagog
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
Jak wyglądają spotkania?
Są to spotkania z pacjentem zwykle raz w tygodniu trwające 30 minut. Tematyka spotkań jest ustalana w oparciu o indywidualny program terapii stworzony na podstawie aktualnych badań logopedycznych i psychologiczno-pedagogicznych. Zwykle po każdych zajęciach rodzic otrzymuje materiał utrwalający oraz wskazówki do ćwiczeń w domu. Szczegóły dotyczące spotkań są ustalane z rodzicem w oparciu o podpisywany na pierwszym spotkaniu kontrakt. Czas trwania terapii ustalany jest indywidualnie.
Jak się tam dostać?
Wskazaniem do prowadzenia terapii jest zalecenie wynikające z uprzedniej diagnozy. Po podjęciu takiej decyzji przez specjalistę dziecko jest zapisywane na listę osób oczekujących.
Specjaliści:
I. Michalec - surdologopeda, provider Neuroflow
J. Matuszewska - neurologopeda
Jak wyglądają spotkania?
Są to spotkania z dzieckiem raz w tygodniu trwające 45 minut. Cel spotkań ustalany jest w oparciu o wcześniej przeprowadzoną diagnozę procesów rozwoju integracji sensorycznej. Po każdym spotkaniu terapeutycznym rodzic informowany jest o tym, jak pracowało dziecko i jak powinien wspierać terapeutę w warunkach domowych. Czas trwania terapii to jeden rok szkolny (od września do końca czerwca). Aby osiągnąć efekty wymagana jest systematyczna praca w domu w oparciu o wskazówki terapeuty.
Czy coś muszę przynieść?
Dziecko powinno mieć na zmianę skarpetki antypoślizgowe.
WAŻNE!
Na zajęcia przyprowadzamy wyłącznie dzieci zdrowe. W przypadku choroby lub braku możliwości przybycia prosimy o wcześniejsze odwołanie wizyty. Trzy nieusprawiedliwione nieobecności powodują zakończenie terapii dziecka.
Jak się tam dostać?
Poradnia obejmuje terapią SI wyłącznie dzieci posiadające opinię o WWR.
Specjaliści:
K. Pasieczna - fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta SI
M. Pruszkowska - pedagog, fizjoterapeuta, terapeuta SI
J. Sław-Eliasz - psycholog, terapeuta SI
A. Szmytkowska – pedagog, terapeuta SI
A. Zając-Karólska - pedagog, terapeuta SI
Celem terapii neuromotorycznej INPP jest usprawnienie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się.
W trakcie trwania terapii dzieci z trudnościami w uczeniu mogą poprawić zaburzone funkcje dzięki wykonywaniu codziennie programu ćwiczeń w domu (od 3 do 10 minut dziennie).
Czas trwania terapii: 12 miesięcy.
Częstotliwość spotkań: co 4 miesiące (dwie rediagnozy z nowym programem ćwiczeń).
Specjaliści:
A. Sekulska - pedagog specjalny, terapeuta INPP
Ustalane indywidualnie.
Częstotliwość spotkań:
Raz na dwa-trzy tygodnie.
Czas trwania spotkania:
1,5 godziny.
Prowadzący:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
Interwencja kryzysowa jest formą pomocy psychologicznej o charakterze doraźnym, krótkoterminowym. Przeznaczona jest dla osób przeżywających trudne sytuacje życiowe np.: utrata bliskiej osoby czy udział w wypadku. Zwykle po jednym lub kilku spotkaniach psycholog wspólnie z konkretną osobą decydują, czy otrzymane wsparcie jest wystarczające lub gdzie szukać pomocy dalej.
Jak się tam dostać?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Specjaliści:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
Zajęcia grupowe
Adresaci:
Dzieci nieśmiałe i wycofane z klas I i II przejawiające trudności w relacjach społecznych oraz dzieci, które się bardzo stresują.
Cele zajęć:
Ważnym elementem zajęć będzie trening komunikacji według Porozumienia bez przemocy M. Rosenberga, zawierający elementy rozpoznawania, wyrażania i regulowania emocji oraz potrzeb. Dzieci będą miały możliwość doświadczenia i potrenowania różnych umiejętności emocjonalnych, społecznych, inicjowania oraz podtrzymywania kontaktu z rówieśnikami, a także poznawania metod obniżania poziomu stresu.
Ilość planowanych spotkań:
Jeden semestr roku szkolnego.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania spotkania:
45 min.
Liczebność grupy:
Max 8 osób.
Jak się dostać na te zajęcia?
Rekrutacja po indywidualnych konsultacjach u osób prowadzących z rodzicami i dzieckiem. Na konsultację należy zgłosić się z opinią ze szkoły na temat funkcjonowania dziecka.
Około dwa tygodnie przed zebraniem się grupy jedna z prowadzących będzie kontaktowała się telefonicznie z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na zajęcia i przekaże szczegółowe informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć. W sytuacji, gdy któraś z osób zrezygnuje, wówczas na to miejsce wchodzi kolejna osoba z listy. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących zajęć prosimy o kontakt z jedną z prowadzących poprzez e-mail: Dorota Zientak, Alicja Kubas lub telefonicznie: 22 760 03 87 (sekretariat).
Jeśli po rozpoczęciu zajęć lub w trakcie trwania cyklu prowadzące zaobserwują, że ta forma pracy grupowej jest nieadekwatna do potrzeb i możliwości dziecka, wówczas zastrzegają sobie prawo do wstrzymania udziału danego dziecka w dalszych zajęciach. Rodzice zostaną o tym wcześniej poinformowani.
Prowadzący:
D. Zientak - psycholog
A. Kubas – pedagog
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
- Maksymalnie 3.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
- Po konsultacji, w pierwszym miesiącu trwania zajęć, w miarę wolnych miejsc.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
- Obuwie na zmianę.
Adresaci:
Dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym, z zespołem Aspergera lub jego podejrzeniem. Zajęcia prowadzone są dla dzieci w wieku 9-11 lat (IV i V klasy szkoły podstawowej).
Cele zajęć:
Zajęcia mają na celu pomóc dzieciom lepiej funkcjonować w grupie społecznej. Dać szansę poznania i zaistnienia w nowej grupie rówieśniczej. Skupiają się one na zmianie zachowań niepożądanych, na te aprobowane społecznie. Uczestnicy warsztatu uczą się rozpoznawać emocje swoje i innych osób oraz lepiej radzić sobie z ich regulacją. Dzieci na zajęciach zdobywają nowe kompetencje, które następnie przenieść mogą na grunt szkolny i rodzinny. Trening bazuje m.in. na nauce empatii, komunikacji i współpracy w grupie. Uczestnicy poprzez proponowane formy pracy, uczą się skuteczniejszych metod radzenia sobie w sytuacjach społecznych.
Ilość planowanych spotkań:
12 spotkań.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania spotkania:
45 min.
Liczebność grupy:
Max 8 osób.
Jak się dostać na te zajęcia?
Zapisy po wcześniejszej indywidualnej konsultacji u Piotra Bargara.
Około dwa tygodnie przed zebraniem się grupy prowadzący będzie kontaktował się telefonicznie z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na zajęcia i przekaże szczegółowe informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć. W sytuacji, gdy któraś z osób zrezygnuje, wówczas na to miejsce wchodzi kolejna osoba z listy. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących zajęć prosimy o kontakt z prowadzącym poprzez e-mail: Piotr Bargar lub telefonicznie: 22 760 03 87 (sekretariat).
Prowadzący:
P. Bargar - psycholog
D. Grzeca – asystent prowadzącego
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
- Maksymalnie 3.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
- Po konsultacji, w pierwszym miesiącu trwania zajęć.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
- Warto jest mieć obuwie na zmianę.
Adresaci:
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci z klas I-III szkół podstawowych, mających trudności z koncentracją uwagi oraz nadmierną ruchliwością i impulsywnością. Zajęcia realizowane są w oparciu o systemy punktowe i elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
Cele zajęć:
- wdrażanie do pracy w zespole
- rozwijanie umiejętności przestrzegania norm społecznych i zasad obowiązujących w grupie
- rozwijanie umiejętności słuchania się nawzajem oraz skupiania uwagi, poprzez różnorodną aktywność
- rozwijanie pozytywnej samooceny i poczucia własnej wartości
- rozwijanie kompetencji społecznych, współpracy oraz sposobów na radzenie sobie z silnymi emocjami: stresem, złością
- ćwiczenie metod rozwiązywania konfliktów
- wchodzenie w prawidłowe relacje z rówieśnikami
Ilość planowanych spotkań:
12 spotkań.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania spotkania:
45 min.
Liczebność grupy:
8 osób.
Jak się dostać na te zajęcia?
Zapisy po wcześniejszej indywidualnej konsultacji u Piotra Bargara.
Około dwa tygodnie przed zebraniem się grupy prowadzący będzie kontaktował się telefonicznie z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na zajęcia i przekaże szczegółowe informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć. W sytuacji, gdy któraś z osób zrezygnuje, wówczas na to miejsce wchodzi kolejna osoba z listy. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących zajęć prosimy o kontakt z prowadzącym poprzez e-mail: Piotr Bargar lub telefonicznie: 22 760 03 87 (sekretariat).
Prowadzący:
P. Bargar – psycholog
D. Grzeca – asystent prowadzącego
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
- Dozwolone są 3 nieusprawiedliwione nieobecności, w przypadku kolejnej uczeń jest skreślony z listy uczestników.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
- Do istniejącej grupy można dołączyć najpóźniej na drugim spotkaniu.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
- Obowiązkowe jest obuwie na zmianę.
Adresaci:
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci z klas II-III szkół podstawowych, mających trudności z motoryką duża oraz małą, koordynacją oraz napięciem mięśniowym. Zajęcia realizowane są w oparciu o systemy punktowe i elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
Cele zajęć:
- poprawa napięcia mięśniowego
- wyrobienie nawyku prawidłowej postawy podczas prac stolikowych
- usprawnienie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców
- usprawnienie koordynacji wzrokowo-ruchowej i przekraczania linii środkowej ciała
- poprawa mechanizmów równoważnych
- stymulacja czucia powierzchniowego
- poprawa percepcji wzrokowej
Ilość planowanych spotkań:
15 spotkań.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania spotkania:
45 min.
Liczebność grupy:
Maksymalnie 4 osoby.
Jak się dostać na te zajęcia?
Wskazaniem do prowadzenia terapii jest zalecenie wynikające z uprzedniej konsultacji z jednym z prowadzących.
Około dwa tygodnie przed zebraniem się grupy jedno z prowadzących będzie kontaktowało się telefonicznie z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na zajęcia i przekaże szczegółowe informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć. W sytuacji, gdy któraś z osób zrezygnuje, wówczas na to miejsce wchodzi kolejna osoba z listy. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących zajęć prosimy o kontakt z jednym z prowadzących poprzez adres email: Piotr Bargar, Monika Pruszkowska lub telefonicznie: 22 760 03 87 (sekretariat).
Prowadzący:
M. Pruszkowska - pedagog, fizjoterapeuta, terapeuta SI
P. Bargar - psycholog, trener personalny
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
- Lepiej nie opuszczać 🙂
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
- Tak.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
- Nie.
Konsultacje
Cele konsultacji psychologicznej
Konsultacja psychologiczna stanowi wsparcie dla osób, które mają wątpliwości co do rodzaju pomocy, jakiej mogą potrzebować. Podczas spotkania z psychologiem, będziesz miał okazję przedstawić swoje potrzeby, problemy oraz obawy, a specjalista pomoże Ci określić, czy wymagasz dalszych konsultacji i jaki rodzaj wsparcia będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni.
Struktura rozmowy z psychologiem
Spotkanie konsultacyjne trwa 60 minut i obejmuje rozmowę na temat przyczyn zgłoszenia, doświadczanych trudności oraz życiowych doświadczeń.
Dalsze kroki
Wspólnie z psychologiem ustalane są dalsze potrzeby wsparcia, m.in. rodzaj terapii, sugerowane dodatkowe badania lekarskie.
Struktura rozmowy i poznanie Twojej historii
Konsultacja psychologiczna opiera się na rozmowie z psychologiem, która dotyczy przyczyn zgłoszenia, doświadczanych trudności, potencjalnych objawów psychicznych oraz obszarów, w których chciałbyś wprowadzić zmiany. Psycholog może również zadać pytania odnośnie Twojej historii życia, relacji z innymi oraz wcześniejszych doświadczeń, aby lepiej zrozumieć genezę doświadczanych problemów. Często jedna konsultacja jest wystarczająca do określenia dalszych kroków. W przypadku, gdy nie uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania podczas pierwszego spotkania, specjalista poinformuje Cię o konieczności dalszych spotkań, do trzech spotkań konsultacyjnych.
Specjaliści:
P. Bargar - psycholog
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
K. Gola - psycholog
A. Jabłkowska - psycholog
J. Kordy - psycholog
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog - psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
T. Wnuk - psycholog
D. Zientak - psycholog
Specjaliści:
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
A. Kubas - pedagog
E. Ler-Molska - pedagog, logopeda
P. Łodyga - pedagog
S. Nowakowska - pedagog, psycholog, psychoterapeuta
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, provider Neuroflow
M. Rutkowska - pedagog, doradca zawodowy
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
Specjaliści:
I. Michalec - surdologopeda, provider Neuroflow
J. Matuszewska - neurologopeda
Specjaliści:
K. Pasieczna - fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta SI
M. Pruszkowska - pedagog, fizjoterapeuta, terapeuta SI
J. Sław-Eliasz - psycholog, terapeuta SI
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
A. Zając-Karólska - terapeuta SI
Coaching rodzicielski to proces wsparcia, który pomaga rodzicom w lepszym zrozumieniu i zarządzaniu relacjami z dziećmi. Jego celem jest rozwijanie umiejętności wychowawczych, zwiększenie pewności siebie w podejmowaniu decyzji dotyczących rodziny oraz poprawa komunikacji z dziećmi.
Podczas sesji coachingowych rodzice mają możliwość odkrywania swoich wartości, potrzeb oraz wyzwań, przed którymi stają w codziennym życiu rodzinnym. Coach, jako neutralny doradca, pomaga w identyfikowaniu celów wychowawczych i opracowywaniu strategii ich osiągania. Wspólnie pracują nad budowaniem zdrowych nawyków komunikacyjnych, rozwiązywaniem konfliktów oraz radzeniem sobie ze stresem związanym z rodzicielstwem.
Coaching rodzicielski często opiera się na konkretnej metodologii oraz narzędziach, które pozwalają rodzicom lepiej rozumieć potrzeby swoich dzieci oraz dostosowywać swoje podejście do ich indywidualnych temperamentów i etapu rozwoju. Efektem tego procesu jest nie tylko poprawa jakości relacji w rodzinie, ale także wzrost satysfakcji z bycia rodzicem.
Warto zaznaczyć, że coaching rodzicielski nie zastępuje terapii, lecz stanowi wartościowe wsparcie w procesie wychowawczym, ukierunkowane na rozwój osobisty zarówno rodziców, jak i dzieci.
Specjaliści:
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
Skład Zespołu ds. Dziecka Szkolnego:
Piotr Bargar - psycholog (j. angielski)
Hanna Furtak - psycholog
Katarzyna Gola - psycholog
Aleksandra Jabłkowska - psycholog
Jakub Kordy - psycholog
Alicja Kubas - pedagog
Ewa Ler-Molska - pedagog, logopeda
Paulina Łodyga - pedagog
Katarzyna Podgórska - pedagog
Agnieszka Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
Dorota Zientak - psycholog