ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA (ePUAP)

Podmioty realizujące zadania publiczne zobowiązane są posiadać elektroniczną skrzynkę podawczą.

Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP).

UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.

W celu dostarczenia do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 23 w Warszawie dokumentu elektronicznego, należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP.

ePUAP

Instrukcja składania pisma poprzez platformę ePUAP:

Po założeniu konta i zalogowaniu się do ePUAP użytkownik może złożyć wniosek elektronicznie m.in. do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 23 w Warszawie. W tym celu należy wybrać zakładkę “Katalog spraw” i odnaleźć Poradnię wpisując w pole “Szukaj” np. nasz kod pocztowy “05-075”. Po kliknięciu przycisku “Enter” wyświetli się lista urzędów, którą przewijamy, aby odnaleźć właściwy urząd, a następnie klikamy z prawej strony “Wybierz”:

 

W zakładce “Sprawy ogólne” klikamy “Pisma do urzędu”, a następnie wyszukujemy “Pismo ogólne do podmiotu publicznego” (może być widoczne dopiero po rozwinięciu pełnej listy wszystkich pism):

Po tych czynnościach klikamy “Załatw sprawę”:

W wyznaczonym miejscu ponownie odszukujemy adresata: “Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 23”, a następnie uzupełniamy pola: “Rodzaj pisma” (do wyboru lista rozwijana), “Tytuł pisma” oraz “Treść pisma”:

Poniżej treści pisma mamy możliwość dodania załączników:

Pod załącznikami znajduje się przycisk “Dalej, w który klikamy:

Dalej tym momencie oglądamy całokształt pisma, które stworzyliśmy:

Po weryfikacji pisma mamy możliwość powrotu do jego edycji (wróć do edycji danych) lub przejścia do jego podpisania:

W przypadku przejścia do podpisywania dokumentu wykonujemy kroki idąc za podpowiedziami platformy. Po prawidłowym ukończeniu podpisywania dokumentu na e-mail nadawcy zostanie przesłane Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia pisma do Poradni.