OFERTA NA ROK SZKOLNY 2024/2025
DLA RODZICÓW
Konsultacje
Cele konsultacji psychologicznej
Konsultacja psychologiczna stanowi wsparcie dla osób, które mają wątpliwości co do rodzaju pomocy, jakiej mogą potrzebować. Podczas spotkania z psychologiem, będziesz miał okazję przedstawić swoje potrzeby, problemy oraz obawy, a specjalista pomoże Ci określić, czy wymagasz dalszych konsultacji i jaki rodzaj wsparcia będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni.
Struktura rozmowy z psychologiem
Spotkanie konsultacyjne trwa 60 minut i obejmuje rozmowę na temat przyczyn zgłoszenia, doświadczanych trudności oraz życiowych doświadczeń.
Dalsze kroki
Wspólnie z psychologiem ustalane są dalsze potrzeby wsparcia, m.in. rodzaj terapii, sugerowane dodatkowe badania lekarskie.
Struktura rozmowy i poznanie Twojej historii
Konsultacja psychologiczna opiera się na rozmowie z psychologiem, która dotyczy przyczyn zgłoszenia, doświadczanych trudności, potencjalnych objawów psychicznych oraz obszarów, w których chciałbyś wprowadzić zmiany. Psycholog może również zadać pytania odnośnie Twojej historii życia, relacji z innymi oraz wcześniejszych doświadczeń, aby lepiej zrozumieć genezę doświadczanych problemów. Często jedna konsultacja jest wystarczająca do określenia dalszych kroków. W przypadku, gdy nie uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania podczas pierwszego spotkania, specjalista poinformuje Cię o konieczności dalszych spotkań, do trzech spotkań konsultacyjnych.
Specjaliści:
P. Bargar - psycholog
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
B. Choińska-Godlewska - psycholog
M. Chorzela - psycholog
K. Gola - psycholog
A. Jabłkowska - psycholog
J. Kordy - psycholog
A. Morawska - psycholog
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
J. Sław-Eliasz - psycholog, terapeuta SI
T. Wnuk - psycholog
D. Zientak - psycholog
Specjaliści:
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
A. Kubas - pedagog
E. Ler-Molska - pedagog, logopeda
P. Łodyga - pedagog
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, provider Neuroflow
M. Rutkowska - pedagog, doradca zawodowy
A. Szmytkowska - pedagog, terapeuta SI
Specjaliści:
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy
M. Rutkowska - pedagog, doradca zawodowy
Specjaliści:
A. Morawska - psycholog
Coaching rodzicielski to proces wsparcia, który pomaga rodzicom w lepszym zrozumieniu i zarządzaniu relacjami z dziećmi. Jego celem jest rozwijanie umiejętności wychowawczych, zwiększenie pewności siebie w podejmowaniu decyzji dotyczących rodziny oraz poprawa komunikacji z dziećmi.
Podczas sesji coachingowych rodzice mają możliwość odkrywania swoich wartości, potrzeb oraz wyzwań, przed którymi stają w codziennym życiu rodzinnym. Coach, jako neutralny doradca, pomaga w identyfikowaniu celów wychowawczych i opracowywaniu strategii ich osiągania. Wspólnie pracują nad budowaniem zdrowych nawyków komunikacyjnych, rozwiązywaniem konfliktów oraz radzeniem sobie ze stresem związanym z rodzicielstwem.
Coaching rodzicielski często opiera się na konkretnej metodologii oraz narzędziach, które pozwalają rodzicom lepiej rozumieć potrzeby swoich dzieci oraz dostosowywać swoje podejście do ich indywidualnych temperamentów i etapu rozwoju. Efektem tego procesu jest nie tylko poprawa jakości relacji w rodzinie, ale także wzrost satysfakcji z bycia rodzicem.
Warto zaznaczyć, że coaching rodzicielski nie zastępuje terapii, lecz stanowi wartościowe wsparcie w procesie wychowawczym, ukierunkowane na rozwój osobisty zarówno rodziców, jak i dzieci.
Specjaliści:
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
Terapia
To rozmowa, podczas której rodzice mogą zdobyć nową wiedzę.
Indywidualna konsultacja jest okazją do przyjrzenia się relacjom między rodzicem i dzieckiem, zastanowieniem się nad przyczynami danej sytuacji i poszukaniem wspierających form komunikacji w rodzinie.
Czego można się dowiedzieć?
Między innymi można uzyskać podpowiedź, jak znaleźć sposób na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dzieckiem. Może też podreperować swój warsztat rodzicielski oraz zdobyć nowe umiejętności związane z wychowaniem dziecka.
Specjaliści:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
A. Skibniewska-Kwiatkowska - psycholog
Ilość planowanych spotkań:
Ustalane indywidualnie.
Częstotliwość spotkań:
Raz na dwa-trzy tygodnie.
Czas trwania spotkania:
1,5 godziny.
Prowadzący:
G. Baron – psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
A. Płaczkiewicz - psycholog, psychoterapeuta
Interwencja kryzysowa jest formą pomocy psychologicznej o charakterze doraźnym, krótkoterminowym. Przeznaczona jest dla osób przeżywających trudne sytuacje życiowe np.: utrata bliskiej osoby czy udział w wypadku. Zwykle po jednym lub kilku spotkaniach psycholog wspólnie z konkretną osobą decydują, czy otrzymane wsparcie jest wystarczające lub gdzie szukać pomocy dalej.
Jak się tam dostać?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Specjaliści:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
Zajęcia grupowe
Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców wg "Porozumienia bez Przemocy" Marshalla Rosenberga to warsztat dla każdego rodzica, który pragnie lepiej zrozumieć swoje dziecko oraz być bardziej empatycznym dla siebie i swojego dziecka.
Poruszymy m.in. takie zagadnienia jak:
- kroki empatycznej komunikacji
- rozpoznawanie uczuć i sposoby ich wyrażania
- zachęcanie do współpracy – jak uwzględniać potrzeby własne i dziecka
- empatia dla siebie – empatia dla dziecka
- granice w relacjach
- jak sobie radzić z trudnymi uczuciami dziecka – język żyrafy i szakala
- rozwiązywanie konfliktów – empatyczne porozumienie zamiast stawiania na swoim
Zapisując się za zajęcia decydujesz się na 12 spotkań.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Terminy zajęć:
Od 23.09.2024 r. do 23.12.2024 r.
Czas trwania każdego spotkania:
4 godziny dydaktyczne.
Liczebność grupy:
Do 12 osób.
Jak się dostać na te zajęcia?
Zapisy na listę osób oczekujących w sekretariacie.
Około dwa tygodnie przed zebraniem się grupy jedna z prowadzących będzie kontaktowała się telefonicznie z chętnymi osobami z listy i przekaże szczegółowe informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć. W sytuacji, gdy któraś z osób zrezygnuje, wówczas na to miejsce wchodzi kolejna osoba z listy. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących zajęć prosimy o kontakt z jedną z prowadzących poprzez adres email: Dorota Zientak, Alicja Kubas lub telefonicznie: 22 760 03 87 (sekretariat).
Prowadzący:
Dorota Zientak - psycholog
Alicja Kubas - pedagog
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
- Maksymalnie 2.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
- Jeżeli po pierwszym spotkaniu ktoś zrezygnuje, wówczas proponujemy to miejsce następnej osobie z listy. Poza tym wyjątkiem w trakcie trwania cyklu zajęć nie można dołączyć do istniejącej grupy.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
- Nie.
Adresaci:
Rodzice dzieci w wieku 0-6 lat.
Cele zajęć:
- zwiększenie świadomości swoich uczuć, myśli, przekonań i potrzeb;
- nabycie umiejętności rozpoznawania motywów swoich działań;
- zdobycie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i ich kontroli;
- poszerzenie swoich umiejętności wychowawczych;
- możliwość ćwiczenia nowych, wspierających rozwój dziecka wzorców zachowań.
Ilość planowanych spotkań:
3 spotkania.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu.
Czas trwania:
3 spotkania każde po 4 godziny.
Liczebność grupy:
8-14 rodziców.
Metody pracy:
- aktywne formy: ćwiczenia w parach, odgrywanie scenek, wypowiedzi na forum grupy, burze mózgów;
- wykorzystywanie osobistych doświadczeń podczas ćwiczeń;
- prace domowe.
Jak się dostać na te zajęcia?
Zapisy w sekretariacie Poradni.
Około dwa tygodnie przed zebraniem się grupy prowadząca będzie kontaktowała się telefonicznie z chętnymi osobami z listy i przekaże szczegółowe informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć. W sytuacji, gdy któraś z osób zrezygnuje, wówczas na to miejsce wchodzi kolejna osoba z listy. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących zajęć prosimy o kontakt z prowadzącą poprzez adres email: Beata Choińska-Godlewska lub telefonicznie: 22 760 03 87 (sekretariat).
Prowadząca:
Beata Choińska-Godlewska - psycholog
Najczęściej zadawane pytania:
Ile spotkań można opuścić?
Odp.: Jedno.
Czy można dołączyć do istniejącej grupy?
Odp.: Nie.
Czy coś muszę przynieść / przygotować?
- Nie.
Grupa wsparcia dla mam dzieci z Zespołem Aspergera to spotkania, na których dzielimy się doświadczeniami, wspieramy w problemach, wymieniamy informacjami. Spotkania odbywają się dwa razy w miesiącu. Grupa ma charakter zamknięty. Przed dołączeniem do grupy należy umówić się na konsultację z jedną z prowadzących.
Specjaliści:
D. Zientak – psycholog
A. Morawska - psycholog
Grupa na Facebook'u dla rodziców dzieci z zespołem Aspergera
Adresaci:
Do grupy zapraszamy rodziców, którzy chcieliby lepiej rozumieć siebie, swoje potrzeby, zachowanie, przeżywane trudności oraz lepiej rozpoznawać swoje uczucia towarzyszące kontaktom z ludźmi. Zapraszamy także osoby, które chciałyby tworzyć bardziej satysfakcjonujące relacje przyjacielskie, intymne, rodzicielskie oraz uzyskać wsparcie od osób mierzących się z podobnymi problemami.
Organizacja grupy:
Grupa ma charakter zamknięty, co oznacza, że po rozpoczęciu nie będą dołączane nowe osoby. Grupa terapeutyczna stanowi bezpieczną przestrzeń do lepszego rozumieniu siebie. Grupa będzie się składać z 8 uczestników.
Planowany termin rozpoczęcia grupy:
Dokładny termin rozpoczęcia spotkań zostanie podany w momencie, gdy grupa się uformuje.
Forma pracy:
Grupa prowadzona będzie w nurcie analizy grupowej. Jest to forma psychoterapii, która łączy myślenie psychoanalityczne z myśleniem o procesach zachodzących w grupach.
Konsultacje do grupy:
Uczestnictwo w terapii poprzedza konsultacja z osobą prowadzącą grupę.
Czas trwania:
Rok.
Częstotliwość spotkań:
Raz w tygodniu po 90 minut.
Prowadząca:
S. Nowakowska - psychoterapeuta, psycholog, pedagog