OFERTA NA ROK SZKOLNY 2024/2025
DLA NAUCZYCIELI
Praca w terenie
- udzielanie wsparcia merytorycznego
- pomoc w podjęciu decyzji, które dzieci wymagają pogłębionej diagnozy na terenie Poradni
- działalność konsultacyjno-doradcza dla nauczycieli: udzielanie indywidualnych porad i wskazówek do pracy z dziećmi
- omawianie z nauczycielami opinii/orzeczeń, jeżeli opiekunowie dziecka dostarczyli opinię/orzeczenie do placówki, pomoc w interpretacji zaleceń opinii/orzeczenia
- pomoc w opracowywaniu indywidualnych planów edukacyjno-terapeutycznych
- udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych
- wsparcie nauczycieli podczas spotkań z rodzicami
- prowadzenie szkoleń i warsztatów dla nauczycieli na terenie placówki
- przeprowadzanie interwencji kryzysowych, mediacji
- prowadzenie spotkań tematycznych i szkoleń dla specjalistów z placówek na terenie Poradni
Warszawa Wesoła
Przedszkole nr 259 – E. Ler-Molska
Przedszkole nr 260 – A. Szmytkowska
Przedszkole nr 261 – J. Sław-Eliasz
Przedszkole nr 262 – A. Sekulska
Przedszkole nr 434 – M. Chorzela
Przedszkole “Gumiś” – E. Ler-Molska
Szkoła Podstawowa nr 171 – M. Postuła
Szkoła Podstawowa nr 172 – A. Płaczkiewicz
Szkoła Podstawowa nr 173 – P. Bargar, J. Kordy
Szkoła Podstawowa nr 174 – D. Zientak
Szkoła Podstawowa nr 353 – P. Bargar, J. Kordy
Szkoła Podstawowa nr 385 – A. Kubas
Liceum Ogólnokształcące CLXIII – S. Nowakowska
Warszawa Rembertów
Przedszkole nr 158 – A. Sekulska
Przedszkole nr 160 – B. Choińska-Godlewska
Przedszkole nr 243 – M. Chorzela
Przedszkole nr 376 – D. Zientak
Przedszkole nr 423 – B. Choińska-Godlewska
Szkoła Podstawowa nr 254 – A. Morawska
Szkoła Podstawowa nr 189 – M. Postuła
Szkoła Podstawowa nr 217 – K. Gola
Szkoła Podstawowa nr 376 – M. Januszkiewicz
Liceum Ogólnokształcące LI – A. Płaczkiewicz
Sieci współpracy
Sieć współpracy i samokształcenia, to międzyszkolny zespół współpracujących ze sobą specjalistów: psychologów i pedagogów szkolnych. Celem funkcjonowania Sieci jest wspólne rozwiązywanie problemów, dzielenie się pomysłami, dobrymi praktykami, propozycjami, ale i wątpliwościami. Członkowie Sieci korzystają z własnych doświadczeń, ale mogą również sięgać po pomoc zewnętrznych specjalistów. Spotykają się cyklicznie pod kierunkiem koordynatorów Sieci Współpracy i samokształcenia.
Cele ogólne Sieci Współpracy:
- wymiana doświadczeń między uczestnikami
- analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników
- pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia specjalistów
- poszerzanie kompetencji uczestników
- tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół uczestniczących w Sieci
- nawiązywanie kontaktów i współpracy pomiędzy specjalistami z różnych placówek
- pogłębienie współpracy między Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 23 a szkołami znajdującymi się w jej rejonie
Koordynatorzy:
P. Bargar - psycholog
S. Nowakowska - psycholog, pedagog, psychoterapeuta
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 23 od 2016 r odbywają się spotkania Sieci Współpracy Logopedów w ramach Warszawskiego Modelu Wspierania Szkół. Spotkania adresowane są do logopedów zatrudnionych w przedszkolach i szkołach dzielnicy Wesoła i Rembertów. W spotkaniach uczestniczy zwykle ok. 10 osób. W czasie roku szkolnego odbywa się ok. 5 zebrań.
W ramach działania Sieci Współpracy logopedzi wymieniają się doświadczeniami i obserwacjami, szkolą się z nowych technik i metod, wspólnie analizują najtrudniejsze terapeutycznie przypadki, tworzą nowe rozwiązania dla potrzeby placówek; zacieśnia się także współpraca między placówkami.
Głównym celem działalności Sieci Współpracy jest podnoszenie jakości terapii logopedycznej w dzielnicy Wesoła i Rembertów poprzez ujednolicanie standardów diagnostyczno-terapeutycznych oraz wdrażanie najnowszych narzędzi diagnostycznych.
Koordynator:
J. Matuszewska - neurologopeda
Sieć Współpracy Doradców Zawodowych służy budowie systemu wsparcia w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego w dzielnicach Warszawy: Wesoła i Rembertów.
Spotkania Sieci odbywają się kilka razy w roku (mniej więcej co 2 miesiące). Są one okazją do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk, dyskusji nad problemami i wyzwaniami, poszukiwania rozwiązań, nawiązywania współpracy. Celem Sieci jest także popularyzowanie nowoczesnych narzędzi pracy doradczej/wzbogacanie warsztatu pracy doradców zawodowych.
Sieć nawiązuje kontakty z różnorodnymi instytucjami zajmującymi się problematyką poradnictwa zawodowego (m.in. WOW w dzielnicach Warszawy Wesoła i Rembertów, WCIES, Biuro Edukacji m.st. Warszawy, Punkt Konsultacyjny dla Uczniów z niepełnosprawnością, OHP)
Koordynator:
M. Postuła - pedagog, doradca zawodowy, provider Neuroflow
Spotkania są adresowane do terapeutów integracji sensorycznej zatrudnionych w przedszkolach i szkołach dzielnicy Wesoła i Rembertów. W czasie roku szkolnego odbędą się 4 spotkania. W ramach działania Sieci Współpracy terapeuci wymienią się doświadczeniami i obserwacjami, odbędą szkolenia wewnętrzne, przeanalizują wspólnie najtrudniejsze terapeutycznie przypadki, zbiorą informacje dotyczące potrzeb ich placówek oraz poznają siebie bliżej.
Koordynator:
K. Pasieczna - fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta SI
Zajęcia grupowe
Specjaliści:
Wszyscy pracownicy Poradni.
Interwencja kryzysowa jest formą pomocy psychologicznej o charakterze doraźnym, krótkoterminowym. Przeznaczona jest dla osób przeżywających trudne sytuacje życiowe np.: utrata bliskiej osoby czy udział w wypadku. Zwykle po jednym lub kilku spotkaniach psycholog wspólnie z konkretną osobą decydują, czy otrzymane wsparcie jest wystarczające lub gdzie szukać pomocy dalej.
Jak się tam dostać?
Wystarczy zgłosić się osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. Zgłoszenia przyjmujemy cały rok.
Specjaliści:
G. Baron - psycholog, psychoterapeuta
M. Jarnuszkiewicz - pedagog, psychoterapeuta
Materiały:
- Standardy postępowania nauczycieli dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym, po próbie samobójczej i w żałobie po śmierci samobójczej (wersja rozszerzona) (pdf; 392 KB; PL)
- Standardy postępowania nauczycieli specjalistów dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym, po próbie samobójczej i w żałobie po śmierci samobójczej (pdf; 461 KB; PL)
- Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne (SPK) (pdf; 873 KB; PL)